Fru Simskolefröken

Tacka vetja den gamla goda tiden, då simning och vänner var livet och läxläsning och prov var det man kallade "elände".
Dessa tider är för länge sen om och förbi.  Det enda man har att fokusera på nu är framtiden.........framtiden vad är det för påhitt?
En sak som är säker är att man inte kan ändra på sitt förflutna, bara göra någonting åt sin framtid. Nog för att man många gånger har velat ändra vad som sagts  eller gjort,  eller vad man inte sa och gjorde...
14 dagar kvar på mitt jobb, sen bär det av åt något annat håll... ska jag åka till Norge, eller kanske Spanien. Ska jag söka jobb som vårdbiträde i skellefteå eller kanske industriarbetare på Alimak? Vad jag än väljer så kommer det på något sätt och vis påverka min framtid, kanske inte långsiktigt men för stunden.
Självklart har jag alltid haft svårt för att bestämma mig, tacka vetja förr då var det lättare att bestämma sig.. eller? vad är skillnaden mellan en 6 åring som har svårt att välja mellan en röd och en blå cykel eller en 20 åring som har svårt att välja mellan att studera, läsa eller jobba ? Ingen vet.. iaf inte jag... många verkar ha det så lätt med att bestämma sig. Önskar att jag vore lite mer så, bestämma mig efter första magkänslan, inte tveka och vela i evigheter. Det lönar sig aldrig. Från och med idag ska jag gå på min första känsla, den minsta lilla magkänsla som säger till mig " gör det gör det ", det ska jag göra.. hrm blir en liten utmaning för Fru Simskolefröken( som jag blev kallad idag på jobbet)... ochtävlingsmänniska jag är så är ingenting omöjligt. PUNKT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback