I make it through the rain

When you get caught in the rain
With nowhere to run
When you’re distraught
And in pain without anyone

When you keep crying out to be safe
but nobody comes
And you feel so far away
That you just can't
Find your way home
You can get there alone, it’s ok
Once you say

I can make it through the rain
I can stand up once again
On my own and I know
That I’m strong enough to mend
And every time I feel afraid
I hold tighter to my faith
And I live one more day
And I make it through the rain


Låten passa grymt bra in på mig och situationen jag befann mig i för bara en timme sen. Efter en lång och skön lunch hos bror tog jag tillslut mod till mig och gick fram till fönstret och tittade ut. På bara två timmar hade hela Torsgatan och Norvalla förvandlas till en sjö, ne snarare ett hav! Jag gnuggade händerna i ögonen men synen vägrade lämna mitt synfält.. Ja ha tänkte jag och tog och letade fram ett paraply. Väl ute på gården ställdes jag inför dagens största utmaning..
Mission Kom över Torsgatan utan att bli blöt! Ett himla roligt mission, någonting alla borde prova på .
Aja.. efter en dryg halvtimme vadande i små sjöar  längst Torsgatan och spöregn fick jag mig tillslut över vägen.... ett språng hopp i klass med en antilop som hoppar över en flod med krokodiler. Var iaf hur jag kände mig ! Men med mina stumpar till ben och smidighet som en vandrande pinne så är en dryg meter en låååång bit att hoppa över ! 
Väl framme på kansliet  kände jag en sådan lättnad, att jag make it trough the rain.. .. aldrig har jag varit så glad att stega in på vårat underbara kontor och se mitt bombnedslag till skrivbord och min stenålders dator!!!
En timme kvar av dagens hårda arbete , imorrn väntar slutspurten inför simskolan på söndag! Jag längtar faktiskt!  Blir speciellt skoj på eftermiddagen för då får jag  första träffa söta John men även mina h ärliga D-gruppare!

Tack för mig!

Bling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback