Beslutsångest

Jag skulle, utan tvekan, kunna gå under namnet Beslutsångest.
Denna ständiga beslutsångest, som jag trodde skulle bli bättre med åren, finns fortfarande kvar. När jag var runt 4 handlade det om att " ska jag sluta med napp eller inte, är det värt att ta emot ponneyslottet och sluta med napp helt"  Så lät mina tankar då.
 När jag gick i nian var det dags att bestämma sig inför gymnasiet, jag valde SPID, ångrade mig och tänkte samhällsekonomi där elin och emma gick, ångrade mig igen och valde vanlig samhälls....än idag kan jag tänka " undra hur mitt liv hade sett ut om jag hade gått SPID, hade jag fortsatt simma? hade jag undvikit att bryta foten? hade jag träffat dig?"  Man kan inte ångra de val man har gjort, det har ju gjort mig till den jag är idag. Men jag kan ändå inte låta bil att tänka tanken......
 Idag handlar min beslutsångest bland annat om  " ska jag skaffa hund eller inte?"  ," vad ska jag välja för utbildning?"  ,"Vart vill jag resa och när?" , "  " vad vill jag göra under våren?"
Jag har så sjukt många tankar och funderingar i min hjärna just nu, så jag kan fan inte tänka klart!
Varför ska jag ha så sjukt svårt att bestämma mig för saker och stå fast vid beslutet.. Det var faktiskt helt galet att jag bestämde mig för att åka ut å resa i tre månader, bara en sån sak?
Jag tänker nämnligen alltid på konsekvenserna, "vad händer om jag gör så eller så..... eller om jag inte alls gör så?"
det är fan inte lätt att vara Ingo ibland.. man blir ju fan knäppt... vissa människor verkar ha det så jäkla lätt att bestämma sig för saker och ting.... jag  har väl blivit lite bättre, men har fortfarande kvar det där satans tänket!
Å kanske inte vissa beslut spelar så stor roll, om man nu ska tro på ödet så är ju ändå allt redan bestämt? Så om jag skaffar hund imorgon eller om 10år kanske de tinte har så himla stor inverkan som man kanske kan tro? hrm

Vad jag måste göra är att sluta tänka så förbannat mkt, jag vet ju vad jag vill göra här i livet, varför inte ta tag i det? man måste väl nånstans tänka att allting ordnar sig, för det gör det alltid!

Nee nu ska jag ta tag i m ig själv, jag är typ frisk idag och ska klan hitta på nått! Om det så heter tvättning städning eller häng med Elit så må det ska va! Någe måste jag hitta på. har klan varit sängliggandes i 3 jävla dar...



Lakritsshot eller kanske en lakritsshot?


Kommentarer
Postat av: ida

häng med mig osså :P

hoho den shoten är väl från den oförglömliga annandagen?!

2009-02-19 @ 11:14:59
Postat av: Anonym

sant så sant=)

2009-02-19 @ 11:51:33
Postat av: Sussie

Skaffa hund om du vill ha en. Hundar kan man iaf ta med vart tusan man än drar, och lätt är det att hitta nån som tar hand om dom om man vill åka bort också. Värre är det med hästar, skaffa ingen sån.

Postat av: erro

du vet ju iaf vad jag tycker du ska göra:) har för övrigt beställt mig en vågtång och 2 vita ljusstakar idag..:) mot min mans stora fasa..haha kom å bo här en månad så jag får vara lite tjejig:)

2009-02-19 @ 17:26:57
Postat av: jojje

gumman, iaf tanker du pa konsekvenserna innan du gor grejer, det gor inte jag. jag vill ha en hund, jojje skaffar en hund ;) hehe, tanker inte riktigt pa en livslang van som jag ska ta hand om, men nej jag angrar mej inte. Jag har markt hur glad jag o uppat jag blivit sen denna lillskit har kommit till oss, obeskrivningsbart!! nu ma du skaffa dej en liten pupppy, u deserve to be happy!!

livet ar skit ibland, men med en vovvve hemma sa kan dom lattt turnit around!!! sluta fundera a gorrttt!!!

dom andra grejerna, typ som att plugga osv, kommer med tiden. du tro pa odet? da ar ju allt forutbestamt sa just chill out sa kommer allt nar det kommer!!!

saknar dej gumsan; forresten bestallt biljetter hem nu, kommer hem torsdagen den 5mars :) du ar hemma da va;)?pusspussss

2009-02-20 @ 10:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback