Hallåvenfest!

Vid åttatiden imorse gick jag av mitt eländespass(!) grejen var bara den att jag skulle tillbaka redan vid fyra för att jobba ytterligare ett dygnspass, jag klagar verkligen inte för att jag gillar att jobba o eftersom Emma jobbar dygnetrunt i veckan så har jag itne så mycket för mig, men det hade varit skönt att få sova hemma inatt:)

Nåväl, under mina lediga timmar hann jag med en hel del faktiskt, tror det mest berodde på att jag lämnade datorn på jobbet plus att ingen var ledig för att hitta på nått. Så jag passade på att gå en skön höstprommis i tyresö, underbart väder idag så jag var ute en bra sväng o bara njöt av den underbara dagen:)
Efter det blev det lite handling o lunch för att sedan åka in till Globen för att träna lite. Det blev styrke idag..gick rätt hyffsat men jag hoppas på en bättre träningsdag imorgon:)

På tunnelbanan påväg till jobbet hamnade jag brevid två tanter, vi kan kalla dom Tant 78+ och Tant 65+.
Dom verkade vara himla goda vänner och hade många spännande konversationer mellan varandra:)
Det började med att dom pratade om vad dom skulle se på tv ikväll:
Tant65+ "Ska du inte behålla tidningen för att kolla vad det går på tv ikväll?l"
Tant 78+ "NE jag ska inte se på tv ikväll"
"VA??!"
svarade tant65.
"NE ikväll ska jag ha tvfri kväll med tändaljus och sen klockan 22 ska jag lyssna på Karlavagnen" svarade en nöjd Tant78.
"Vilken idé, det ska nog jag med!"
En annan dam lägger sig då i koversationen och frågar nyfiket vad Karlavagnen är för något. 
"Vet du inte vad Karlavagnen är för nått" säger dom i mun på varandra.
"Då ska vi förklara" O det gjorde dom:) Så då skulle även dam 3 lyssna till karlavagnen

Efter det kom dom snabbt in på veckans snackis, på tv då såklart. Bland annat "Så mycket bättre".

"Det var inge bra program"
sa Tant78.
Tant65 nickade instämmande.
"Jag trodde att det skulle vara bättre sång o mer och Berghagen. Sen var det inge bra musik"
"Och tok för mycket reklam. Reklam reklam reklam reklam, ne det där ska jag inte se igen"
"Hållyvod fruar är rätt kul ändå"
"Ja fast dom är lite konstiga, bara opererar sig hela tiden"
"Dom har ingen självförtroende"
yttrade sig den tredje tanten
"NE verkligen inte. Det var bättre förr(ja där kom den också tänkte jag haha)"

En stund senare frågar Tant78+ när tant65+ ska ha sin FEST!
"När ska du ha din fest då?"
" Jag vet inte, om någon vecka kanske"
"Ska du inte ha en såndär Hallåvenfest?haha med spöken och pumpor?"
"Ne jag vill ha en vanlig fest iår"

Dom sågade alltså  Så mycket bättre men gillade "HÅLLYVOD"fruar haha det hade jag aldrig kunnat gissa:)


Tyresö för några dagar sen!



Tyresö idag:)





Bara att passa på att njuta av det fina vädret:) Snart är det snö o slask igen! Huvva!

3 dagar kvar nu tills Lina o Susanne e här!! :)


Kommentarer
Postat av: Jenny Andersson,Skellefteå

Måste varit kul sitta och lyssna.

Jag och emma hade också några roliga när vi åkte in till city i måndags

2010-10-27 @ 21:39:55
Postat av: Annica

imorgon 2 dagar? ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback