Snökaos, fest, hockey o kärlek

Fyra dagar sen sist.
Vet inte vart jag ska börja men angående fredagen, som var den värsta fredagen jag varit med om i hela mitt liv, så har jag bara ett ord att säga:SNÖKAOS!
Eftersom ALLA bussar i hela Stockholm var inställda pga halka. Så var hela familjen fast på granängsringen med blandade känslor.
Jag var nog mest stressad o ledsen. Eftersom jag missade första tåget så hade jag nästa gett upp hoppet, men efter många om och men lyckades jag få tag i en biljett till 13.45 tåget, med hopp om att bussarna skulle börja gå igen(ja menar dom hade ju plogat plus att vädret var mycket bättre) kändes det lugnt eftersom jag hade 3 timmar på mig att ta mig till centralen. Men icket. När det var 2 h kvar bestämde sig jag o Emma för att gå ut på vägen för att antingen få tag i en taxi eller få lift. Bara efter en liten stund stannade en Tyreökommun bil o erbjöd oss skjuts till tyresö centrum(alltid nått tänkte vi å hoppade in). Vi surrade en del om det kassa vädret o hur gärna jag ville få mig till Borlänge å Emma till jobbet. Nästan framme vid centrum tvärtnitar killen bilen och skriker "tjejer där kommer det en buss ni kan åka med!!" O vi ut ur bilen, över vägen o snövallen, alla bilar stannade plus att bussen som egentligen inte skulle stanna, stannade och plockade upp oss! Vilken lättnad o vilka stjärnor till människor!
Bussfärden tog sin tid men fram kom vi och tunnelbanan gick som den skulle. Emma kom typ i tid och jag hade gott om tid på mig tills tåget skulle gå.
Men icket.
Visst att tåg är försenade men att Sj inte lämnar någon som helst information utan bara förlänge förseningarna med 10 minuter, 20 minuter, 5 minuter, 30 Minuter osv blir man bara sååå less över.
Efter 3h på centralen var vi ett gäng på typ 6 pers som var mindre glada..
16.45 dök det äntligen upp ett tåg som skulle till Borlänge/Falun. JIPPIE! ÄNTLIGEN jublade vi och gick ut på perrongen för att få gå ombord. Vad vi då får veta är att det är FEL TÅG. Det är inte vårat tåg utan ett tåg som skulle avgå 16.45 och att vårat inte kommit än. Då kan man ju tycka att vi som har väntat i 3 h kan få företräde på det tåget och åka. Men neee. Vi ska vänta på vårat tåg som ännu inte har kommit, men som är påväg.  Efter många om och men fick vi åka med tåget, i mån om plats, så vi satte oss i bistron och drack öl:)
Väl framme i Borlänge blev det ingen dusch o piff hos Andrej, nee det blev raka spåret till Kåren för Byggsittning(finkläder, go mat)..en mindre fräsch Ingo bytte om på 5 min satte upp håret i en toffs o fick betraktas som klar. Men efter middagen passade jag på att sminka mig lite.. kändes inte okej att vara så sjukt ofräsch på en sittning. Men fram kom jag o jag hade jäkligt kul:)

Lördagen bjöd på goo väder, fika på Peace and Love Caféet inne i stan sen var det bara att ladda om inför avskedsfesten för Viktor(en kille på andrés våning). En sjukt bra fest med ca 80 pers på två våningar. En dansvåning o en  lounge våning.

Söndag: MYS! Solsidan o go mat

Måndag: MYS o massa kärlek tillsammans med finaste Andrej :)

O idag tisdag har jag fått mig tillbaka till stockholm, utan förseningar å skit. Jag har även hunnit med en härlig promenad i det kalla vädret  o sett SAIK krossa HV :P

Sjukt långt inlägg(ska ej upprepas jag lovar)

Bilderna jag hade tänkt lägga ut lägger jag ut imorgon, jag är för trött för att hämta kameran:P




Kommentarer
Postat av: Jenny Andersson,Skellefteå

jag tycker om långa inlägg

2011-02-16 @ 20:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback